.

BELANGRIJKE  MEDEDELING

Er is een belangrijke mededeling over de pastorale bezetting van onze parochies H. Nicolaas en H. Remigius.

De bisschop heeft onze pastoor R. Aarden gevraagd voor een nieuwe benoeming.

Hij heeft daar goed over moeten nadenken en uiteindelijk de bissschop laten weten op het verzoek van de bisschop in te gaan en deze benoeming te aanvaarden.

Pastoor Aarden wordt door de bisschop per 1 juni a.s. benoemd tot pastoor van de parochie 'De goede Herder'  in Heesch.

Dat is een onverwachte en belangrijke verandering. Toch begrijpen we dat de bisschop juist pastoor Aarden heeft gevraagd voor deze nieuwe en eervolle benoeming.

Uiteraard heeft het bisdom voorzien in een opvolger voor pastoor Aarden.

De bisschop benoemd per 1 juni vicaris-generaal Lamers tot waarnemend-pastoor van onze beide parochies.

In de maand juni wordt het praktische pastoraat verzorgd door priester de Jong. We zijn blij met zijn bereidheid.

Per 1 juli benoemt de bisschop een eigen priester voor onze beide parochies, daarover volgt spoedig nadere informatie.

Als parochiebestuur hebben we er alle vertrouwen in dat we, ondanks het vertrek van onze zeer gewaardeerde pastoor,  met vicaris-generaal Lamers als waarnemend-pastoor en de per 1 juli nieuw te benoemen eigen priester, pastoraal sterk de toekomst in gaan.

Het parochiebestuur.

UITNODIGING

Geachte parochianen en dorpsgenoten van de Parochie Heilige Nicolaas en Heilige Remigius,

Namens het parochiebestuur van de parochie Heilige Nicolaas te Lith en de parochie Heilige Remigius te Lithoijen, nodigen wij u van harte uit om op  zondag  26 mei  om 10.30 uur aanwezig te zijn bij de H. Eucharistieviering ter gelegenheid van het afscheid van pastoor René Aarden. Na afloop bent u van harte uitgenodigd bij de afscheidsreceptie, die de pastoor wordt aangeboden.

Het programma is als volgt:

10.30 uur    Heilige Eucharistieviering,      Antoon coolenplein 3  te Lith

Aansluitend  11.30 uur  Receptie in MFA  'De Snoeck', Marktplein  24 te Lith

Wij hopen u op deze dag te mogen ontmoeten.

Met vriendelijke groet,  namens het parochiebestuur van de parochie Heilige Nicolaas en Heilige Remigius,

Gerard van Schijndel  (voorzitter)           Ton Lansdaal  (secretaris)

Voor het verslag van de bijeenkomst over de kerk van Oijen en Maren-Kessel, klik op onderstaande link.

verslag nov. Oijen

verslag nov. Maren-Kessel